RÖSTA PÅ DIN FAVORIT

Stadens handelsstjärnor ska prisas. Alla pristagare belönas med Guldpåsen. Priset är en bekräftelse på kompetens, servicekänsla och en bra förebild inom Norrköpings Handel. Röstningen pågår fram till den 27 oktober. Vinnare presenteras på Handelsgalan 29 oktober.

ÅRETS NYKOMLING

EKO

Evelina, Faouzi, Felicia, Hanna, Johanna,
Riad, Lindy, Ellen och Josephine

Butiken som tog Norrköping med storm och uppenbarligen är ett koncept som också attraherar kunder från andra delar av landet. Här finns allt för alla och trots strategin med lägre priser tullar man inte på känslan av en hög servicegrad och bra kvalitetsprodukter. Ett varuhus som alltid ger en bra upplevelse och som är ett fantastiskt tillskott på Ingelsta-området.

MANDALAKOLLEKTIVET

Jenny & Maria

En liten pärla som glimmar mitt i en av Norrköpings vackraste och mest spännande kvarter inspirerat av historiens vingslag. Här finns plats för dig, för andlighet och spiritualitet, för start-ups, för samarbeten, kreativitet och välmående. Som en oas för både kropp och själ och en välbehövlig kontrast till den hektiska vardagen och stadens puls. Definitivt något nytt och utöver det vanliga.

OAS

Amanda, Sanna, Ida och Danni

Modernt, hållbart och tjusigt och ett fint komplement till befintligt lokalt utbud. Med ljuvliga, hälsosamma bakelser och mackor, lättare luncher och härliga drycker berikas Norrköpingsbornas smaklökar och upplevelsekonton.

ÅRETS BUTIK

NEWPORT OUTLET

Hampus, Alexia, Ida, Julia och Linda

En av Sveriges största och mest exklusiva inredningsbutiker öppnar mitt under brinnande pandemi en exklusiv möbeloutlet. Newport är företaget som inte backar utan istället satsar på nytt koncept trots tuffa tider. Med mod och edge insprirerar de till nya satningar och alltid med ett mycket professionellt genomförande.

ALBREKTS GULD
MIRUM GALLERIA

Ellinor, Camilla, Karen, Joanna och Sara

Butikens fräscha intryck och fantastiska utbud matchar upplevelsen och servicen som personalen erbjuder. Som kund får du alltid ett bemötande som gör att du både lämnar butiken med ett leende och längtar till nästa besök. 

BUTIK BETTAN

Elisabeth Ring

Trots en tuff tid som egen under pandemin har hon med sin färgstarka personlighet aldrig tullat på sin egen arbetsglädje! En positiv inställning, hög servicegrad och kunnighet har gjort att alla kunder fortsatt alltid känt sig välkomna och väl omhändertagna i butiken.

ÅRETS MATBUTIK

LIDL
KLOCKARTORPET

Neve, Todor, Amanda, Michaela,
Malin, Anna, Therese och Daniel

Ett välkommet tillskott som snabbt etablerat sig i ett växande område och som kompletterar Norrköpings dagligvarumarknad. Butiken är fräsch och lättillgänglig, sortimentet håller en bra kvalité och personalen ger alltid ett trevlig bemötande.

COOP
KROKEK

Linda, Christer, Lisa, Jonny, Jenny och Carina

Lokalhandel när den är som bäst gör en glad och nöjd. I den här butiken är hyllorna alltid lika välfyllda med varor som personalen är med energi.

WILLYS
MIRUM GALLERIA

Hanna Andersson

Ett lysande exempel på hur man även i kristider håller en välskött butik, ett bra sortiment och en hög servicenivå. Medarbetare som tack vare gott ledarskap är hängivna, glada och hjälpsamma. Tillsammans skapar det en god atmosfär, en familjär känsla och får dig som kund att känna dig trygg.

ÅRETS BUTIKSSÄLJARE

MOA CATO

Stadium, Ingelsta Shopping

Lyhörd, inkännande och hjälpsam. Stjärnkvalitéer hos en medarbetare i vilket team som helst. I det här fallet omvandlas det till att hon alltid ställer upp på sina arbetskamrater och håller en hög servicegrad till kunderna.

JOHAN GRIP

Naturkompaniet, Domino

Med ett lugnt intryck och hög kompetens inger han en stor portion trygghet i varje kundmöte och bygger en relation som får kunden att vilja komma tillbaka till just honom. Tilliten ger han även genom att ibland avråda till onödiga köp, guida och rekommendera annat efter kundens behov. En otroligt duktig och kompetent säljare som alltid bidrar med sin expertis och goda råd.

DIYAR MOHAMMAD

Telenor, Spiralen

Han personifierar vad försäljning i grunden handlar om: Relationer, trovärdighet och problemlösning. I butiken bidrar han med hög kompetens och en allt igenom god service. Rätt person på rätt plats!

ÅRETS LEDARE

FREDRIKA BEISLAND

Partyland, Domino

En ledare som på ett fantastiskt sätt lyckas skapa personliga kundmöten och engagerad personal som har kul på jobbet. Med tydliga värderingar och ett gott ledarskap är hon en förebild och inspiration för många.

DAVID ÖSTMAN

Arken Zoo, Ingelsta Shopping

En ledare som är ”en jäkel” på att se sina anställda: Peppa, lyssna, ge feedback och visa uppskattning. I tuffa tider visar han riktningen och skapar delaktighet och trygghet. Genom att kombinera hög kunskap med glimten i ögat, skapar han också unika möten med varje kund.

VICTORIA CORTES

Kicks, Ingelsta Shopping

Med solklar tydlighet i sitt ledarskap, ett hjärta av guld och ett brinnande intresse för sitt arbete och för människor är den här ledaren något utöver det vanliga. Med eget driv och entusiasm motiverar och inspirerar hon sin personal varje dag och får kunderna att trivas lite extra.

ÅRETS E-HANDELSBUTIK

WILLYS.SE
INGELSTA

Emelie, Amanda, Emma och Mikael

Personlig känsla, god service och trevligt bemötande är ingen självklarhet när det kommer till e-handel. Här lyckas man med alla delarna tack vare en tydlig och enkel webbsida, korrekta leveranser samt trevlig och hjälpsam personal vid avhämtningen.

JOHNELLS.SE

Med passion för mode och kunden, med ett medlemskap som ger generösa bonusar. Alltid snabb leverans och bra priser på högkvalitativa märkeskläder. Supernabb sajt med ny AI-driven merchandising som sorterar produkter i realtid utifrån kundens referenser. Ett rejält lyft för både organisk trafik och försäljning.

KJELL & COMPANY
MIRUM GALLERIA

Sam, Andrew, Emil och Stina

Butiken var snabb på att anamma trenden liveshopping under pandemiåret och gör det riktigt bra, med personlig service och stort kundfokus som huvudingredienser.

ÅRETS HEDERSPRIS

Modehatten

Ett engelskt ordspråk, som också blivit en hyllad låt, är “Wherever I Lay My Hat That’s My Home”. Hatten är – och har så varit genom åren och generationer – en trogen vän i skydd mot köld, regn och sol, men också en krydda med vardaglig finess eller kunglig glans. Här, i vår stad, har butiken i Gamla Stan värnat dess stolta historia, skapat spännande kreationer och lyft fram speciella och unika egenskaper i imponerade 141 år. Så, Norrköping, lyft på hatten för Modehatten och Hederspriset 2020.⁠

Priset delas ut av NT:s chefredaktör Mats Willner.⁠

BESTÄLL BILJETTER

Välkomna till årets Handelsgala den 8 november!

I biljettpriset ingår; förmingel med mousserande välkomstdrink, 3-rätters galamiddag, vin/öl till förrätt, vin med påfyllning till huvudrätt, kaffe.
Och en kväll att minnas!

Ordinarie biljettpris 1195 exkl. moms per kuvert.
Medlemspris Norrköpings Handel 1095 exkl. moms per kuvert.

VOLYMRABATTER

Köp 15 biljetter, få en på köpet (totalt 16 st)

Köp 20 biljetter, få 2 biljetter på köpet (totalt 22 st)

Köp 30 biljetter, få 3 biljetter på köpet (totalt 33 st)

Antalet biljetter är begränsat.
Beställ dina biljetter via formuläret nedan.

*Beställda biljetter kan inte avbeställas utan du förlorar rätten till återbetalning av priset.
Även vid utebliven ankomst saknar du rätt till återbetalning av din beställning.

Vid frågor, kontakta oss gärna på info@handelsgalannorrkoping.se

ÅRETS LEDARE

Amanda Eriksson

Jack & Jones, Ingelsta Shopping

En bra chef har ett stort intresse för andra människor, det är Amandas signum. Med sitt tydliga ledarskap för sina medarbetare och sitt brinnande intresse för kundupplevelser känner man sig alltid sedd och välkommen till Jack & Jones på Ingelsta Shopping.

ÅRETS E-HANDELSBUTIK

willys.se, Willys Ingelsta

Målmedvetet har Willys på Ingelsta arbetat för en e-handelshantering som är optimerad för att ge kunden bästa service och flexibilitet. Med en egen shop-in-shop för hämtning av varor har Willys skapat förutsättningar för att snabbt växa på en konkurrensutsatt marknad.

ÅRETS BUTIKSSÄLJARE

Desiree Nyqvist Lindex, Spiralen Köpcentrum

Desiree Nyqvist på Lindex är en stjärna! Alltid pigg och glad och med stor portion omtanke till sina kollegor. Hennes genuina känsla för mode och service ger kunden en helhetsupplevelse, varje gång.

ÅRETS NYKOMLING

Varié, Knäppingsborg

Att återälska kläder har blivit ett begrepp i Norrköping, tacka Varié för det!
En genomtänkt affärsidé med hållbarhet i fokus har format butikens unika koncept.
Med en välkomnande atmosfär utöver det vanliga stödjer affärsidén planeten.

ÅRETS HEDERSPRIS

Håkan Lindström, Hobbyhörnan

Med en sällsynt känsla för detaljer, stort som smått, och en tro på händernas intelligens har han i över 30 års tid sett generationer passera i sin butik, som blivit en institution i Norrköping och i hela Sverige. Här, i allas vårt barndomsland, är Håkans egen hörna mer än en hobby.

ÅRETS LIVSMEDELSBUTIK

ICA Supermarket Smedby

ICA Smedby har gjort ett rejält ansiktslyft. Efter en omfattande ombyggnad med ett enastående resultat vad gäller tillgänglighet, kundservice och engagemang i kombination med roliga event är detta en stjärnbutik.

Projekt LuMiNk

Mirum Galleria

Priset går till eldsjälen Peter Löfqvist samt Mirum Galleria som har bidragit till att många unga inte bara vågar drömma om en ljus framtid, utan möjliggjort det som krävs för att förverkliga dem! Detta genom LuMiNk projektet i Mirum Galleria.

INTEGRITETSPOLICY

Vi på Happy Norrköping bryr oss om dig och i den här integritetspolicyn beskriver vi hur vi behandlar dina personuppgifter för att du ska kunna känna dig lugn och trygg.

Så här behandlar vi dina personuppgifter:

Vad är en personuppgift och vad innebär en behandling av personuppgifter?
En personuppgift är information som direkt eller indirekt kan identifiera en fysisk levande person. Exempel på personuppgifter är namn, adress, telefonnummer och e-postadress, men uppgifter som IP-nummer eller användarbeteenden i kombination med andra uppgifter som används för att kunna koppla till dig är också personuppgifter. En behandling av personuppgifter innefattar all hantering av personuppgifter, till exempel; insamling, vidarebefordring, analysering, registrering och lagring.

Vem ansvarar för dina personuppgifter?
Norrköping, organisationsnummer 559068-3727 på Drottninggatan 19 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter, om inget annat anges, och ansvarar för att den här behandlingen sker på lagligt och korrekt sätt.

Hur får Happy Norrköping tag på dina personuppgifter?
När du gör en gruppbokning till ett av våra event. När du anmäler dig till något av våra events.

Vilka kategorier av personuppgifter behandlar vi?
Happy Norrköping behandlar de uppgifter som lämnas till oss, till exempel namn, telefonnummer, e-postadress, adress och/eller annan information som du lämnat till oss eller som är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Vi samlar aldrig in mer information än vad som krävs för att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund.

Varför behandlar Happy Norrköping uppgifter om dig?
Dina personuppgifter kan komma att behandlas av Happy Norrköping för bland annat följande ändamål:
– fullgöra våra åtaganden gentemot dig,
– förbättra din användning och upplevelse av vår webbplats och av våra övriga tjänster, 
– möjliggöra god kundvård och service genom att exempelvis besvara frågor som du ställer till oss,
– hantera och administrera arbetsansökningar,
– skicka nyhetsbrev och tillhandahålla dig relevanta erbjudanden,
– använda som underlag vid fakturering och bokföring och
– föra statistik.

När har Happy Norrköping rätt att behandla dina personuppgifter?
Happy Norrköping har rätt att behandla de personuppgifter som krävs för att fullgöra vårt åtagande gentemot dig.

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Dina personuppgifter används av behörig personal på Happy Norrköping. Vi lämnar inte ut uppgifter om vi inte måste på grund av krav i andra lagar och förordningar, myndighetsbeslut eller för att skydda våra rättigheter eller tredje parts rättigheter.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Happy Norrköping sparar aldrig dina personuppgifter längre tid än vad som är nödvändigt för att fullgöra ändamålet med att vi hade personuppgifterna till att börja med.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?
Happy Norrköping värnar om din integritet. Därför arbetar vi ständigt med att vidta alla lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder som i varje enskilt fall krävs för att skydda dina personuppgifter och i övrigt säkerställa att behandlingen sker enligt gällande lag.

Vilka rättigheter har du som registrerad?
I korthet innebär det att du som registrerad ska få information om och hur dina personuppgifter behandlas och ha kontroll över dina egna uppgifter.

Nedan beskrivs varje rättighet:

Rätt till tillgång:
På Happy Norrköping är vi alltid öppna och transparenta med hur vi behandlar dina personuppgifter. Om du vill veta vilka personuppgifter vi behandlar om just dig kan du begära ut ett registerutdrag. Det är viktigt att vi kan säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person, därför ska din begäran vara skriftlig, egenhändigt undertecknad och innehålla uppgifter om namn och personuppgifter.

Rätt till rättelse:
Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du när som helst kontakta Happy Norrköping och begära att få dem rättade.

Rätt att bli bortglömd:
Du kan begära att Happy Norrköping raderar dina person-uppgifter utan onödigt dröjsmål. I vissa fall kommer Happy Norrköping inte att kunna radera dina personuppgifter eftersom vi måste uppfylla lagar och krav som ställs på vår verksamhet i egenskap av offentlig verksamhet. I sådana fall kommer vi att blockera användningen av dina personuppgifter för de ändamål som du önskar att bli bortglömd i den mån det är möjligt.

Rätt till begränsning av behandling:
Du har rätt att begära att behandlingen av dina person-uppgifter begränsas.

Rätt att göra invändningar:
Du kan när som helst invända mot behandling av personuppgifter som grundar sig på ett berättigat intresse hos Happy Norrköping.

Rätt till dataportabilitet:
Om behandlingen av dina personuppgifter sker automatiskt och antingen har ett avtal eller ett samtycke som rättslig grund, har du rätt att få en kopia av de personuppgifter som du har tillhandahållit Happy Norrköping. Personuppgifterna ska ges i ett format som är strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart. Du har rätt att föra över den här informationen till en annan personuppgiftsansvarig utan att Happy Norrköping kan neka.

 

ÅRETS NYKOMLING

Vegas Skafferi

Med er unika och inspirerande butik har ni på kort tid gjort avtryck inom Norrköping Handel.⁠

Kriterie Årets Nykomling:⁠
Årets nykomling är en tilltalande butik som nyligen etablerat sig i Norrköping och som tillför något nytt på sin marknadsplats. Butiken erbjuder ett nytt koncept eller också ett väletablerat koncept som öppnar i nytt läge.⁠

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT

Stadens handelsstjärnor ska prisas. Alla pristagare belönas med Guldpåsen. Priset är en bekräftelse på kompetens, servicekänsla och en bra förebild inom Norrköpings Handel. Röstningen pågår fram till den 22 oktober. 

Norrköping Handel

Norrköping Handel har gått från klarhet till klarhet i sitt enorma engagemang att stötta all handel och besöksnäring i hela kommunen oavsett om man är aktiv medlem eller inte. Man har med mycket tid och hjärta gjort allt på både lokal och nationell nivå för att bidra till handelns utveckling i kommunen. Inte minst styrkan i att bevaka den bransch och näring som leder många unga människor till deras första jobb och ett livslångt lärande. 2020 är ett år som vi aldrig upplevt tidigare. Arbetet och initiativen för hela branschen har varit en samverkan mellan Norrköping Handel och alla aktörer för att stötta Norrköpings största kommersiella bransch i en tuff situation. Norrköping Handels insats har varit avgörande i arbetet.⁠

Hela styrelsen i Norrköping Handel tackar för ödmjukt för utmärkelsen av priset.⁠

På bilden: Emil Colldin, Ordförande Norrköping Handel och Pontus Lindblom, Näringslivsdirektör Norrköping Kommun⁠

ÅRETS MATBUTIK

ICA MAXI STORMARKNAD

Med er serviceinriktade personal har ni med kreativitet, proaktivitet och kundfokus utvecklat butiken till en destination som gästerna älskar under årets alla dagar. ⁠

Kriterie Årets Matbutik:⁠
Årets matbutik är ett företag där du alltid känner dig välkommen, får en fin personlig service och där ett trevligt bemötande är en självklarhet. I denna fysiska butik är det alltid rent, fräscht, ordning och reda.⁠

På bilden Marcus Odin, Niklas Andersson tillsammans med Emil Colldin ordförande Norrköping Handel och Ingeslta Shoppings centrumchef Joakim Ritzen⁠

ÅRETS BUTIK

Evergreen

Med en stor portion passion och mycket värme har ni under året delat med er av expertis och kunskap till era kunder. Er mysiga butik på Hospitalsgatan har blivit en destination i Norrköping! ⁠

Kriterie:⁠
Årets butik är ett företag där du alltid känner dig välkommen, får en personlig service och där ett trevligt bemötande är en självklarhet. Både den stora och den lilla butiken har möjlighet att vinna denna kategori. Butiken följer med i utvecklingen, inspirerar och har alltid kunden i fokus.⁠

ÅRETS LEDARE

Agneta Ericson

WILLYS, Ingelsta

En modern och utvecklande ledare är ditt signum. Med din inställning och ditt positiva humör driver du, tillsammans med dina medarbetare, Willys till stordåd.⁠

– Jag är så oerhört stolt över vad vi alla i butiken åstadkommit. Det här priset delar jag med mina fantastiska medarbetare, säger Agneta.⁠

Kriterie Årets Ledare:⁠
Årets ledare är en person som motiverar och inspirerar sina medarbetare och visar på ett engagemang som bidrar till ett positivt driv för hela butiken. Med tydligt ledarskap och stort förtroende för sina medarbetare skapas ett engagerat butikslag där medarbetarna trivs.⁠

ÅRETS E-HANDELSBUTIK

ICA Smedby

Med en magisk drivkraft att förändra, förnya och förbättra i kombination med det perfekta gästmötet, såväl genom analog- som digital handel tilldelas ICA Smedby välförtjänt priset som ”Årets E-handelsbutik” i Norrköping! ⁠

Kriterier Årets E-handelsbutik:⁠
Årets e-handelsbutik i Norrköping visar på framgångsrik, säker och kundvänlig handel som nyttjar de digitala kanalernas fulla potential. Här visar man på nytänkande och professionalism inom svensk e-handel. Årets e-handlare bedriver försäljning till konsument via nätet och företaget har sitt säte i Norrköping.⁠

ÅRETS BUTIKSSÄLJARE

Eva Magnusson H&M, Ingelsta Shopping

Med din fenomenala serviceförmåga och insatser i gästmötet har 100-tals kunder uppmärksammat, och röstat på dig som ”Årets Butikssäljare”. Tack för att du gör shoppingen i Norrköping till en upplevelse, varje dag! ⁠

Kriterie för Årets Butikssäljare:⁠
Årets butikssäljare drivs av att alltid överträffa kundens förväntningar och är ett föredöme i branschen när det gäller personlig service. Kunskap, kvalitetstänk, engagemang och arbetsglädje är också viktiga egenskaper.⁠

ÅRETS BUTIK

Kjell & Company, Galleria Domino

Här är butiken där stress och otålighet undanbedes. På Kjell & Company i Galleria Domino arbetar man med ett leende på läpparna. Den mycket höga kunskapsnivån hos medarbetarna kombineras med en servicegrad i världsklass.